Voorwaarden Springkussens

1. Reservatie 

De reservatie is pas definitief en geldig als deze door ons per mail bevestigd werd.

Annulatie door slecht weer +48 uur voor levering:

Bij aanhoudend slecht weer of bij slecht weer voorspelling kan u tot 48 uur voor levering de reservatie annuleren.

Voorbeeld: Voor een reservatie op zaterdag dient de annulatie ons uiterlijk op donderdag 10u in de ochtend te bereiken. 
De planning wordt woensdagnacht gemaakt. Donderdagochtend dienen we dan personeel en extra bussen in te schakelen gebaseerd op het aantal teams dat we nodig hebben.

Zolang we zelf nog geen kosten maken kan het dus kosteloos. Binnen de 48 uur maken wij al kosten.

Deze kost vergoed het werk etc dat er op dat moment al in zit denk hierbij aan: 

  • Tijd van de planner
  • Voorziening extra logistiek
  • Voorziening personeel

Afspraken gelden ook voor ons:

  • Indien wij een reservatie die per mail bevestigd werd toch zouden rateren en die dag niet zouden leveren komen we het indien nog mogelijk gratis plaatsen. Indien niet meer mogelijk betalen we jullie het volledige bedrag terug binnen 15 werkdagen.

3.1 Betaling

De betaling van de gehuurde attracties gebeurt contant bij in ontvangst name van de gehuurde attractie
OF
Op voorhand per overschrijving dit kan met IDEAL. 

Alle prijzen van springkussens en popcorn/suikerspin machines zijn exclusief btw

3.2 Factuur

Een betalingsbewijs wordt steeds afgegeven als u betaald met IDEAL. Heeft u ook een factuur nodig voor je boekhouding dan kan je dit bij reservatie aangeven.

Indien jullie met de firma,gemeente,... een andere werking hebben betreffende facturen kan je dit voordien met ons bespreken.

Voorbeelden:

  • Andere betalingstermijn
  • Ander mailadres voor het versturen van de factuur
  • Factuur ontvangen via post

Indien we voordien niets ontvangen hebben gaan jullie akkoord met de standaard facturatie werking en is deze van toepassing op de opdracht.

4. Waarborg

Bij alle producten is een borg van 50 euro vereist.

5. Levering, ophaling & plaatsing

De levering is tegen een geringe vergoeding dit kan je uitrekenen als je het product heb toegevoegd in je verhuurmand 

 

Levering is ten vroegste vanaf 7u00 tot 12u00 

Ophaling is ten laatste tussen 18u00 en 19u30

We proberen uiteraard nooit later te leveren dat jullie vragen. Maar hou er rekening mee dat onze teams ook afhankelijk zijn van externe factoren. Meerendeel van de tijd zitten ze op schema of eerder voor op schema. Maar het omgekeerde komt echter ook soms voor. Ze vertrekken allemaal smorgens vroeg en trachten iedereen zo snel mogelijk verder te helpen.

 

6. In ontvangstname:

  • Bij in ontvangstname zal de huurder een huurovereenkomst tekenen. Hiermee verklaart de huurder alle huurvoorwaarden en gebruiksvoorwaarden gelezen te hebben en hiermee akkoord te gaan. Ook bevestigt hij op hoogte te zijn van de werking van het gehuurde goed en heeft hij notie genomen van de goede staat van het springkussen. Indien de huurder bij levering of onmiddelijk nadien schade vaststeld dient hij de huurder te verwittigen. Indien de verhuurder niet op de hoogte gebracht wordt zal deze niet weten of de schade al aanwezig was al dan niet waardoor de schade op de huurder verhaalt zal worden.
  • Wij vinden veilige en schone springkussens erg belangrijk. Elk teamlid krijgt dan ook de opdracht het springkussen schoon en veilig achter te laten. Wanneer je bij aflevering vind dat het springkussen niet schoon genoeg is mag je dit gerust tegen de plaatsers zeggen zodat ze het nog schoon kunnen maken. Weet wel dat een springkussen slechts 1 keer nieuw is en er nadien constant met vuile voeten op gesprongen wordt en we die regelmatig zeer vuil terug krijgen. Ze moeten dus proper schoon maar niet ongeschonden aangezien dat onmogelijk is.
  • Indien op het afgesproken tijdstip niemand aanwezig is om het springkussen in ontvangst te nemen zal het springkussen toch aangerekend worden.
  • In geval van laattijdige levering zal de klant geen enkele schadevergoeding kunnen eisen van de verhuurder. Onze teams doen er alles aan om iedereen op tijd verder te helpen maar zijn ook afhankelijk van externe factoren.

7. Plaatsing 

  • Het springkussen kan best op een vlakke en zachte ondergrond, bij voorkeur gras, geplaatst worden. Het mag niet geplaatst worden op een puntige ondergrond (grindstenen, glas,...).
  • De blower van het springkasteel mag nooit afgedekt worden. Deze is bestand tegen water. Indien u de blower uitschakelt mag deze weer worden aangezet als de motor volledig tot stilstand gekomen is. Indien het springkussen bij de huurder overnacht, zal de huurder instaan voor het afkoppelen van de blower en het veilig wegbergen ervan.
  • Het springkussen mag na opstelling niet verplaatst worden.
  • De toevoerbuis tot de motor moet steeds gestrekt liggen (voorkomt verbranding van de motor)
  • Het springkussen wordt steeds door ons team opgesteld en afgebroken. Er wordt aan jullie gevraagd waar het springkussen mag opgesteld worden. Nadien mag het niet meer verplaatst worden.

8. Ondergrond

Zand:

  • Indien het springkasteel op zand of braakliggende grond moet geplaatst worden vragen wij 25 euro extra voor het extra werk.
  • Op zand moet de blower overigens op houten platen of op karton kunnen gezet worden zodat deze geen zand kan aanzuigen. Indien dit niet kan en de blower is bij ophaling vol zand zal deze gefactureerd worden aan de klant.

9. Aansprakelijkheid 

  • De klant is verantwoordelijk voor eventuele schade/ongevallen veroorzaakt door het gehuurde voorwerp tijdens de huurperiode.
  • Alle schade anders dan normale slijtage, alsook eventuele reinigingskosten veroorzaakt door abnormaal gebruik zullen worden aangerekend aan de huurder. De huurder blijft verantwoordelijk tot de volgende verhuring. Prijzen volgens bestek van fabrikant voor herstelling.
  • Wanneer er onvoldoende vrije doorgang is denk hierbij aan niet rolstoeltoegankelijk kunnen wij helaas de springkussen niet leveren wij tillen geen springkussens op en af van trappen.

10. Verantwoordelijkheid 

  • De verhuurder kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurlijke ongevallen tijdens het gebruik, de op- of afbouw, schade aan grasvelden en andere ondergronden, schade aan elektrische installaties.
  • U kan bij uw verzekeringsagent een extra verzekering afsluiten, welke elk ongeval zal dekken vanaf de in ontvangstname tot de wederafgifte, met afstand van elk recht op verhaal lastens de verhuurder.
  • Permanent toezicht van een volwassene is ten strengste aanbevolen.

11. Wat bij regen? 

Bij regenweer blijft het springkussen gewoon in opgeblazen toestand staan, uitgezonderd bij rukwinden en/of onweer mag het springkussen tijdelijk afgelaten worden:

  • Stroom uitschakelen
  • De muren naar binnen plooien
  • Springkussen dubbelvouwen zodat er niet veel water kan inlopen. Indien het toch open blijft liggen sijpelt er water in het binnenste en ontstaat er schade die door de huurder dient betaald te worden. Belangrijk: na de regen het kasteel zo snel mogelijk terug opblazen zodat het kan drogen. 

NB: Om misverstanden te vermijden: overdekte springkussen zijn bedoeld als zonnewering en niet zozeer als bescherming tegen de regen. Een zekere bescherming tegen de regen is aanwezig maar toch zal nog steeds regenwater doorsijpelen.

12. Gebruik van de attracties 

  • Brillen, schoenen, sleutelhangers of andere puntige voorwerpen zijn strikt verboden tijdens het gebruik van het luchtkasteel. Dit om materiële en lichamelijke schade te voorkomen.
  • Verboden om op de muren te klimmen of te hangen.
  • Verboden te eten of te drinken op het kasteel.
  • Het voorste gedeelte dient enkel als opstap. Hierdoor is het uit veiligheidsoverwegingen ook verboden hierop te springen.
  • Een springkussen is ontworpen voor kinderen. Permanente begeleiding dient aanwezig te zijn.
  • De besproken beperkingen in gebruik zijn niet limitatief opgesomd.

13. Voorzieningen 

  • De huurder moet stroom van 220V en 16A voorzien. Dit is een normaal stopcontact.
  • De huurder zorgt voor een vrije doorgang van 1-2 meter om het springkasteel tot op zijn plaats te krijgen.
  • Voorzie rond het springkussen een ruimte van minstens 0,5 meter langs elke zijde en 1 meter achter het kasteel voor de motor.

14. Boetes die wij hopen niet te moeten aan rekenen

  • Er is niemand aanwezig bij levering en er is niets afgesproken op voorhand en/of er hangen geen instructies: 50% van de huurprijs wordt gefactureerd
  • Indien er niemand aanwezig was op het afgesproken uur en de levering of ophaling kon niet plaatsvinden waardoor ons personeel een tweede keer later op de dag moet terugkomen: + 50 euro
  • Onvoldoende vrije doorgang om te leveren zie specificaties bij producten OF onvoldoende plaats om op te stellen: 50% van de huurprijs wordt gefactureerd
  • Regenzeil, klim- en glijzeil verwijderen en niet terugplaatsen: 25 euro
  • Scheuren in de naden(stiksel) van het spingkussen door de huurder zelf gemeld: 0 euro
  • Scheuren in de naden (stiksel) van het springkasteel vastgesteld door de verhuurder bij het kuisen of bij de eerstvolgende levering: 125 euro
  • Scheuren in het springkasteel zelf (bache): Volgens offerte fabrikant
  • Schade aan de netten/touwen door de huurder zelf gemeld: 15 euro
  • Schade aan de netten/touwen vastgesteld door de verhuurder: 30 euro
  • Zwarte strepen veroorzaakt door schoenen: 50 euro

De huurder blijft verantwoordelijk tot de volgende verhuring.

De prijzen van de boetes zijn excl. btw

Alvast bedankt voor het doornemen van de voorwaarden. Echter laat ons duidelijk zijn dat het plezier voor de kinderen sowieso centraal staat.

De klant bevestigd bij reservatie akkoord te gaan met de voorwaarden.


1. Bevestiging

  • Indien u een bevestingsmail heeft gekregen staat de reservatie in onze software ingeboekt volgens alle gegevens die in de mail terug te vinden zijn.

2. Praktisch

  • Wijzigingen van de uren kunnen doorgegeven worden tot 48u voor levering.
  • Nadien beginnen wij te puzzelen om alles ingepland te krijgen binnen de bevestigde marges en kunnen er geen wijzigingen meer door gegeven worden.

De dag voordien zal je in de loop van de namiddag nog een smsje krijgen met de specifiekere uren waarop we bij jullie zullen zijn zodoende jullie je dag ook beter kunnen inplannen.

  • LET op: op dit moment kunnen de uren niet meer gewijzigd worden.
  • Kijk best nog even na of we over een juist gsm nummer beschikken
  • Indien we geen gsm nummer hebben zal u een mail ontvangen.
  • Indien je de dag voordien om 18u nog niets ontvangen heeft kan je best even bellen naar 010-3074826 om de juiste uren op te vragen.

3Betaling

  • Hier hebben jullie zelf jullie voorkeur kunnen opgeven:
    - Contant bij levering
    - Op voorhand per overschrijving
  • Indien de overschrijving vergeten werd wordt het automatisch een betaling contant bij levering.

4Goede afspraken maken goede vrienden

Wij stellen alles in het werk om jullie voordien zo goed mogelijk te informeren qua timing, verloop van reservatie, nodige doorgang, etc.
Indien er zaken fout lopen waar we niet zelf verantwoordelijk voor zijn zal er een boete gefactureerd worden:

  • Indien de uren van levering en ophaling binnen de gecommuniceerde marges zitten en jullie willen, na ontvangst van de specifiekere uren, deze nog wijzigen: Forfaitair 50 euro, Er komen dan leemtes in de planning of soms dienen we dan zelf een extra team te voorzien.
  • Er is niemand aanwezig bij levering en er is niets afgesproken op voorhand en/of er hangen geen instructies: 50% van de huurprijs wordt gefactureerd
  • Indien er niemand aanwezig was en jullie wensen dat onze mensen alsnog een tweede keer langskomen voor de levering: + 50 euro
  • Onvoldoende vrije doorgang om te leveren (zie nodige ruimte bevestigings email): 50% van de huurprijs wordt gefactureerd

5. Annulaties

6. Reservatie en gebruiksvoorwaarden


1. Boetes die wij hopen niet te moeten aan rekenen

  • Er is niemand aanwezig bij levering en er is niets afgesproken op voorhand en/of er hangen geen instructies: 50% van de huurprijs wordt gefactureerd
  • Indien er niemand aanwezig was en jullie wensen dat onze mensen alsnog een tweede keer langskomen voor de levering: + 50 euro
  • Onvoldoende vrije doorgang niet rolstoeltoeganklijk we tillen geen springkussen op en af van trappen om te leveren  OF er is onvoldoende plaats om op te stellen: 50% van de huurprijs wordt gefactureerd
  • Regenzeil, klim- en glijzeil verwijderen en niet terugplaatsen: 25 euro
  • Scheuren in de naden(stiksel) van het spingkasteel door de huurder zelf gemeld: 0 euro
  • Scheuren in de naden (stiksel) van het springkasteel vastgesteld door de verhuurder bij het kuisen of bij de eerstvolgende levering: 125 euro
  • Scheuren in het springkasteel zelf (bache): Volgens offerte fabrikant
  • Schade aan de netten/touwen door de huurder zelf gemeld: 15 euro
  • Schade aan de netten/touwen vastgesteld door de verhuurder: 30 euro
  • Zwarte strepen veroorzaakt door schoenen: 50 euro

De huurder blijft verantwoordelijk tot de volgende verhuring.

De prijzen van de boetes zijn excl. btw

Mooi weer garantie !

Bij aanhoudend slecht weer of bij slecht weer voorspelling kan u kosteloos annuleren tot 48 uur voor levering. Bij andere last minute annulaties zijn we genoodzaakt de huursom alsnog aan te rekenen.

Meer infobij punt 2 van de voorwaarden.


1. Annulaties

  • Meer dan 1 maand voordien - EUR 0,00
  • 4 weken tot 1 week voordien - EUR 50,00
  • Minder dan 1 week voordien EUR 75,00 

Annulatie door slecht weer +48u voor levering:

Bij aanhoudend slecht weer of bij slecht weer voorspelling kan u tot 48 uur voor levering de reservatie annuleren. 

Voorbeeld: Voor een reservatie op zaterdag dient de annulatie ons uiterlijk op donderdag 10u in de ochtend te bereiken. 
De planning wordt woensdagnacht gemaakt. Donderdagochtend dienen we dan personeel en extra bussen in te schakelen gebaseerd op het aantal teams dat we nodig hebben.

Zolang we zelf nog geen kosten maken kan het dus kosteloos. Binnen de 48u maken wij al kosten die we pas bij de levering recuperen met de huurprijs.

Annulatie door slecht weer -48u voor levering:

Indien je wegens slecht weer voorspelling nog wil annuleren binnen de 48u voor levering kan dit met een annulatiekost van 50 euro.

Deze kost vergoed het werk etc dat er op dat moment al in zit alsook de leemtes die in de planning komen waarbij het personeel niet verder kan:

  • Tijd van de planner
  • Voorziening extra logistiek
  • Voorziening personeel

We werken dus met 1 vuistregel. Een afspraak is een afspraak. Dat geldt voor ons alsook voor u als klant.

Laattijdige annulaties zullen bijgevolg via bovenstaande tarieven gefactureerd worden.

Afspraken gelden ook voor ons:

  • Indien wij een reservatie die per mail bevestigd werd toch zouden rateren en die dag niet zouden leveren komen we het indien nog mogelijk gratis plaatsen. Indien niet meer mogelijk betalen we jullie het volledige bedrag van het springkasteel en proberen we wij collega's nog iets te vinden.

Heeft u nog steeds een vraag die niet is beantwoord? Neem dan contact op


Vragen of advies? // We helpen je graag via onderstaande contact opties

Terug